قالیباف : باید عدالت ، امنیت و آزادی را با علم تلفیق کرد تا شهری پویا با خرد جمعی داشته باشیم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

دکتر محمد باقر قالیباف در پنجمین جشنواره ملی و نخستین همایش بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با بیان این مطلب اظهار کرد : علم ، انسان را ازبقیه موجودات زنده متمایزمی کند که این بزرگترین راز هستی است .
وی افزود : علم و دانش و پژوهش است که بدون زمان و مکان به انسان کمک می کند و باید عدالت ، امنیت و آزادی را با علم تلفیق کرد تا شهری پویا و علم محور با خرد جمعی داشته باشیم.
شهردار تهران با بیان اینکه در این زمینه و برای زندگی در شهرهای بزرگ باید ۴ اصل را در نظر گرفت افزود : یادگیری از نیاکان ، درک عمیق از فراگیری علم ، نقد عالمانه و منصفانه از ادراکات خویش و تلاش بر اینکه باور خودبینی باطل است و حق را باید در درک خود گسترش و تعمیق دهیم موضوعات مهمی هستند که برای زندگی در شهری بزرگ باید به آن توجه کرد.

قالیباف در ادامه گفت : همیشه به همکارانم در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در هر فرصتی که پیش می آید این نکته را متذکر می شوم که امروز کشور در حوزه علم و پژوهش ، شرایط قابل قبولی دارد و اگر بگوییم در مرزهای دانش قدم نگذاشتیم ، حرفی یاوه زده ایم.

وی افزود : اما چالش آنجاست که برای تصمیم گیری این علم و دانش و پیاده سازی آن دچار مشکل جدی هستیم چراکه شرایط خوبی نداریم و در صحنه عمل و اجرا به شدت آسیب پذیر هستیم و آنچه که محرز است این است که نتوانستیم آن طور که باید و شاید از دانش موجود در کشور استفاده بهینه را داشته باشیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد : خواهش من این است که به این موضوع کمک شود و خود را تافته جدا بافته ندانیم و شانه خالی نکنیم و همه با همکاری یکدیگر علم محور حرکت کنیم.

قالیباف تصریح کرد : تمام تلاش ما این است که در شهرداری تهران در کارهای خود بیشتر دقت کنیم و عملیاتی کردن پروه های پژوهشی نیز با جدیت پیگیری می شود اما حتما این کار باید با یک عقلانیت محقق شود و باید به خطاهایمان اعتراف کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب